چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

پیاده‌سازی، نصب و اجرای سیستم‌های مخابراتی

پیاده‌سازی، نصب و اجرای سیستم‌های مخابراتی

پروژه‌های مخابراتی امروزه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کاوشکام در صنعت فلز و سازه‌های فلزی است. رشد روز افزون تجارت الکتریک، و هوشمند و اینترنتی شدن اغلب کار‌های روزمره و اداری باعث شده وجود دکل‌ها با ظرفیت و کیفیت مناسب بسیار ضروری‌تر از قبل باشد. به چند دلیل پروژه‌های مخابراتی اهمیت بسیاری دارند، اول اینکه ظرفیت دکل‌ها محدود است و مدام نسبت به رشد کاربر نیاز به ارتقا یا نصب دکل جدید احساس می‌شود.

دومین عامل فرسایش، کاهش توان یا قدیمی شدن دکل‌های نصب شده است که ایجاد و راه‌اندازی دکل‌های جدید باعث بهبود کیفیت انتقال امواج مخابراتی می‌شود. شرکت‌های کاوشکام در سال‌های اخیر در پروژه‌های مخابراتی متعدد به پیاده‌سازی، نصب و اجرای دکل‌های خود‌ایستا، مونوپل، مهاری و دیگر انواع دکل‌های مخابراتی با سازه فلزی پرداخته است.

پیاده‌سازی، نصب و اجرای سیستم های مخابراتی

اهمیت کیفیت پروژه‌های مخابراتی در نصب و اجرا بسیار بالا است. کارشناسان و مهندسان کاوشکام با محاسبات دقیق، طراحی زیبا و مقاوم و استفاده از مواد اولیه با کیفیت سعی بر آن داشته که کلیه پروژه‌ها با استاندارد‌ترین کیفیت ممکن اجرایی شود. شرایط محیطی، شرایط فونداسیون، میزان سد امواج و موانع، میزان رطوبت و بارندگی و در نظر گرفتن فاصله و مقیاس دکل‌ها نسبت به کاربری از جمله مواردی است که کارشناسان کاوشکام آسیا قبل از اجرای هر پروژه مخابراتی در نظر می‌گیرند.

مقاومت و طول عمر بالای دکل به همراه استفاده از تکنولوژی پیشرفته مخابراتی باعث می‌شود در هزینه نگه داری و ارتقا صرفه‌جویی شود. همچنین مقاومت سازه، عایق کاری مناسب، ارتفاع مناسب سازه، اتصالات مناسب، نگه دارنده و فونداسیون قوی از جمله موارد مهم در پیاده‌سازی، نصب و اجرای پروژه‌های مخابراتی است.

تقاوت و مزیت کاوشکام در اجرای پروژه‌های مخابراتی

پروژه‌های مخابراتی به دسته‌های بسیار وسیع و مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. شرکت صنایع فلزی کاوشکام در حال حاضر توسط ۲۰۰ نفر پرسنل مجرب و کارآزموده و متخصص مشغول به فعالیت بوده و با اخذ مجوز از شرکت ارتباط سیاز ( MCI) و شرکت ایرانسل ( MTN) و تائیدیه اتحادیه صادر‌کنندگان خدمات مهندسی و مشاورین پیمانکاران مخابراتی ایران در حال تولید مجموعه متنوعی از انواع دکل‌های مخابراتی از قبیل خود‌ایستا، منوپل، میکرو، RDS، ICB، NB، مهاری و انواع دکل‌های زیبا‌سازی شده ( مونوپل، ICB، بیلبورد و… ) در انواع گوناگون و همچنین سایر ادوات فلزی مورد استفاده در‌ایستگاه‌های تلفن همراه همچون فنس، شاسی BTS لدر و پایه لدر است.

تقاوت و مزیت کاوشکام در اجرای پروژه‌های مخابراتی

شرکت کاوشکام به علت داشتن نیروی متخصص و تولید با کیفیت افتخار این را داشته که در این سال‌ها دکل‌های مخابراتی تولید شده خود را به کشور‌هایی مانند نیجریه، غنا، عراق و کویت صادر کند. رقابت در سطح جهانی و صادرات سازه‌های مخابراتی خود مهر تأیید مهمی بر کیفیت محصولات کاوشکام است.

به صورت مشخص رقابت در سطح جهانی باید با استاندارد‌های علمی و کیفیت مرغوب مواد اولیه باشد و بدون داشتن استاندارد جهانی این رقابت امکان‌پذیر نیست. تمرکز بدون شرط بر نیاز مشتری، انسجام و همکاری افراد، توجه و ابقای اعتبار سازمان در صنعت مخابرات، اجرای وظایف به صورت کاملاً حرفه‌ای، تعامل و همکاری با شرکت‌های همکار در صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات، ایجاد زمینه توسعه و صادرات محصولات مخابراتی از جمله ارزش‌های سازمانی کاوشکام آسیا در این سال‌ها بوده است.

از جمله مشتریانی که کاوشکام به پیاده‌سازی، نصب و اجرای پروژه‌های مخابراتی برای آن‌ها پرداخته می‌توان شرکت‌های: همراه اول، ایرانسل، رایتل، شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت، شرکت نقش اول کیفیت، ایرانیان تاورز، اریکسون، نوکیا، زیمنس، هوآوی، آلکاتل، مبین نت، تجارت الکترونیک پارسیان، بانک سامان و دیگر شرکت‌های بین‌المللی و داخلی را نام برد. دقت و سرعت در اجرای پروژه‌ها باعث شد کاوشکام شریک تجاری و کاری مورد اطمینانی برای شرکت‌های مخابراتی و تجاری باشد و رضایت این مشتریان را جلب نموده است.

از دیگر مزیت‌های کاوشکام در قیاس با دیگر شرکت‌های نصب، اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های مخابراتی می‌توان به علمی و تخصصی بودن فعالیت‌های کاوشکام اشاره کرد که باعث شده دکل‌های تولید شده توسط کاوشکام در سطح استاندارد‌های بین‌المللی و قابل رقاب با رقیبان عرصه مخابرات در سرتاسر جهان باشد.

تولید و نصب پروژه های مخابراتی

دلایل اهمیت کیفیت سازه‌ها در پروژه‌های مخابراتی

مهم‌ترین عاملی که در کیفیت پروژه‌های مخابراتی اثر‌گذار است هزینه و زمان است. یک ضرب المثل معروف اروپایی می‌گوید: هیچ چیزی گران‌تر از کالای ارزان نیست. محصولات کاوشکام با بحره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا با استاندارد‌های جهانی تولید می‌شود که نسبت به هزینه اجرایی آن تضمین استاندارد و کیفیت دارد.

در برخورد اولیه با پروزه‌ها سازمان‌ها یا شرکت‌های مخابراتی بودجه اولیه را تنها برای اجرای سریع‌تر پروژه در نظر می‌گیرند، اما ضعف و افت سازه‌ها، زنگ زدگی و از بین رفتن عایق‌ها، عدم محاسبات دقیق در نگه دارنده‌ها یا فونداسیون، عدم اتصال مناسب و مواد اولیه بی‌کیفیت در سازه‌ها باعث شده دکل‌ها پیشین که گا‌هاً به تعداد بسیار بالایی نصب شده‌اند نیاز به بازسازی یا تعمیر داشته باشند.

با در نظر گرفتن هزینه بازسازی و تعمیر و طول عمر پایین دکل‌های غیر استاندارد با یک محاسبه سر انگشتی می‌شود فهمید که بودجه اولیه‌ای که صرف پروژه‌های مخابراتی شده چند برابر می‌شود. نصب سازه استاندارد و با کیفیت باعث می‌شود با نگهداری و بازرسی مناسب طول عمر این سازه‌ها و کیفیت آن سال‌های طولانی ثابت بماند.

از دیگر عوامل اثر‌گذار در اهمیت کیفیت سازه، بررسی شرایط محیطی نصب آن است. پروژه‌های مخابراتی و نصب و راه‌اندازی دکل‌ها و سازه‌های فلزی بر خلاف تصور عمومی یک امر بسیار حساس و علمی است. در نظر نگرفتن مقاومت خاک، جنس خاک، شرایط محیطی، میزان رطوبت در هوا، میزان بارندگی، فاصله از آب‌های زیر زمینی، شرایط احداث و اتصال سازه، ارتفاع و در نظر گرفتن جهت و میزان وزش باد و دیگر جزئیات باعث می‌شود مقاومت و کیفیت سازه‌ها به حد زیادی کاهش یابد.

شرکت کاوشکام با متخصصان تحصیل کرده قبل از نصب هر پروژه و اجرای آن کلیه عوامل محیطی و زمین شناختی را در نظر می‌گیرند. بررسی و محاسبه دقیق در عایق کاری، نوع اتصال، آلیاژ مواد، نوع جوشکاری یا پیچ و مهره استفاده شده، ارتفاع دکل، نوع دکل، و میزان مقاومت و‌ایستایی سازه تأثیر‌گذار است که تمامی این موارد طبق استاندارد‌ترین شرایط روز دنیا محاسبه و اجرا می‌شود.

چرا کاوشکام جزء بهترین شرکت‌های تولید و نصب دکل‌های مخابراتی است؟

کیفیت پایدار، دقت و سرعت اجرای پروژه‌های مخابراتی باعث شده کاوشکام در بیش از ۱۵ سال فعالیت مداوم خود یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید، نصب و راه‌اندازی پروژه‌های مخابراتی باشد. اعتماد مشترکین و برند‌ها و همکاری طولانی مدت با این شرکت‌های معتبر و بزرگ ایرانی و بین‌المللی خود سند آشکار و مهمی در تأیید کیفیت و اعتبار کاوشکام است.

کادر مجرب این شرکت تمام این سال‌های سعی کرده‌اند با نظم و حفظ راهبرد‌های سازمانی محصولات خود را با کیفیتی قابل مقایسه با استاندارد جهانی طراحی، تولید و نصب کنند. از دیگر مزیت‌های کاوشکام که ما را از دیگر شرکت‌ها متمایز کرده دقت در نصب پروژه با کمترین میزان خطا نسبت به محاسبات انجام شده است. تیم اجرایی کاوشکام در ارتباط منظم و فعال با مهندسان و ناظران فعالیت می‌کنند که همین امر باعث می‌شود کیفیت پروژه‌های اجرایی عینن طبق محاسبات و طراحی‌های قبلی باشد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید